Conform unui studiu Eurobarometru, din 2024, 48% dintre români folosesc rețelele de socializare ca sursă principală de informare, o creștere semnificativă față de procentul din 2018. În acest context, Institutul Reuters evidențiază evoluția preferințelor utilizatorilor către rețele precum YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, X și WhatsApp. TikTok este vizibil preferată mai ales de persoanele între 18 și 24 de ani, consumând informații pe această platformă cu regularitate. Pe de altă parte, Facebook și Instagram au înregistrat o scădere a interesului, Meta reducând vizibilitatea actualității pe aceste rețele. YouTube a rămas o sursă importantă pentru vizionarea video, iar Twitter (denumită X) este frecventată de tineri, dar utilizatorii se confruntă cu dificultăți în identificarea informațiilor credibile. WhatsApp, deși nu este văzută ca o rețea de socializare, este o sursă importantă de informații, fiind considerată foarte fiabilă, dar și periculoasă în transmiterea unor informații de interes public.
Citeste tot articolul
Sursa & Foto Credit- “www.libertatea.ro”
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com