Adaosul comercial total adăugat prețului de achiziție de către lanțurile de magazine din România cu mai mult de 250 de angajați a atins o medie de 848,3 milioane de lei în 2022, marcând o creștere de 14,3% față de anul precedent, conform unei analize efectuate de Institutul Național de Statistică (INS), potrivit economica.net.
Companiile cu activități în comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate și care au între 50 și 249 de angajați au înregistrat un adaos mediu per companie de 11 milioane de lei. În contrast, retailerii cu până la nouă angajați au realizat anual, în medie, 642.000 lei din adaosuri.
Raportat la adaosul comercial per angajat, companiile mari, cu peste 250 de angajați, au reușit o medie de peste 222,2 mii lei pe persoană. Cei din societățile cu 50-249 de angajați au avut o medie a adaosului comercial de 114,3 mii lei pe persoană, în timp ce angajații firmelor cu până…